De patiëntenenquête werd in maart 2016 circa 3 weken schriftelijk en anoniem afgenomen. Het doel was de tevredenheid over de geleverde zorg te meten en deze scores te vergelijken met voorgaande jaren. Onze aandacht ging met name uit naar de kwaliteit van de zorg, de financiën gezien de recente tariefdaling in 2015, de bereikbaarheid van de praktijk en de bekendheid met webwinkel Ragershop. Het meest tevreden zijn onze patiënten over de verleende zorg en het resultaat van de behandeling.
1. De tevredenheid over de zorgverlening is anno 2016 vergelijkbaar met voorgaande jaren. Het minst tevreden blijft men over de behandelkosten en de dekking door de zorgverzekeraar. Desalniettemin tonen patiënten een grotere tevredenheid over de kostendekking ten opzichte van voorgaande jaren. Dit is niet louter aan de tariefdaling toe te schrijven. Ook de recente economische omstandigheden stemt patiënten nu wellicht optimistischer ten opzichte van voorgaande jaren. Hoewel de tevredenheid over de bejegening van onze patiënten door de receptie ruim onze doelstelling behaalt, blijft dit één van onze belangrijke speerpunten. De resultaten in 2016 in verhouding tot eerdere enquêtes gehouden in 2011, 2012 en 2014 zijn opgenomen in onderstaande tabel.
2. De doelstelling om minimaal 60% tevredenheid te scoren werd behaald op vrijwel alle onderzochte zorgonderdelen. Het meest tevreden zijn patiënten over de verleende zorg en het resultaat van de behandeling (respectievelijk 98% en 94%). Het minst tevreden zijn patiënten over de financiële kant van de zorg, namelijk de begrootte behandelkosten, de prijskwaliteitverhouding (beide 58% tevreden respondenten) en de vergoedingsmogelijkheden voor behandelingen in onze praktijk door de verzekeraar (46%).
3. De bekendheid met de webwinkel ragershop is iets verder afgenomen. Het helpt wellicht om bij het geven van mondhygiëne instructie patiënten hierin wegwijs te maken.
.
Vragen |
2011 / 2012 / 2014 |
2016 |
|
|
Tevreden |
Tevreden |
|
De verleende zorg |
98% |
98% |
|
Resultaat van de behandeling |
92% |
94% |
+2 |
Kostenspecificatie |
61% |
58% |
-3 |
Behandelkosten |
27% |
58% |
+31 |
Kostendekking verzekeraar |
31% |
46% |
+15 |
Openingstijden |
89% |
90% |
+1 |
Telefonische bereikbaarheid |
81% |
81% |
|
Telefonische bejegening |
88% |
82% |
-6 |
Bejegening aan de receptie |
99% |
80% |
-19 |
Flexibiliteit bij het maken van afspraken |
93% |
75% |
-18 |
Oplossen van afspraakwijzigingen |
82% |
84% |
+2 |
Bekendheid ragershop |
81% |
74% |
-7% |
Paro Praktijk Utrecht viert dit jaar zijn 30-jarig jubileum. Al 30 jaar is onze praktijk toonaangevend in de parodontologie. Wat hebben we bereikt sinds de oprichting in 1989 en hoe zien wij de toekomst tegemoet?
De behandeling van parodontale problemen betreft het steunweefsel van uw tanden en kiezen. Dit vergt veel tijd van uw eigen tandarts. Daarom kunt u door uw tandarts naar ons worden doorverwezen.
“De beste kwaliteit van zorg en oog voor de individuele patiënt, daar ga ik voor!”
Afspraak maken of
meer informatie:
T 030 287 05 60
balie@paropraktijk.nl
Bezoekadres:
Livingstonelaan 466
3526 JB UTRECHT
© 2000 paro•praktijk•utrecht • Algemene voorwaarden • Disclaimer • Privacyverklaring
© 2000 - 2025 Paropraktijk | / realisatie: Arjen IJff & De Goudse Wolf