De patiëntenquête werd in maart 2016 circa 3 weken schriftelijk en anoniem afgenomen. Het doel was de tevredenheid over de geleverde zorg te meten en deze scores te vergelijken met eerdere jaren. Onze aandacht ging met name uit naar de kwaliteit van de zorg, de financiën gezien de recente tarief daling in 2015, de bereikbaarheid van de praktijk en de bekendheid met webwinkel Ragershop. Het meest tevreden zijn onze patiënten over de verleende zorg en het resultaat van de behandeling.
1. De tevredenheid over de zorgverlening is anno 2016 vergelijkbaar met eerdere jaren. Het minst tevreden blijft men over de behandelkosten en de dekking door de verzekeraar. Desalniettemin tonen patiënten een grotere tevredenheid over der kostendekking ten opzichte van eerdere jaren. Dit is niet louter aan de tariefdaling toe te schrijven. Ook de recente economische omstandigheden stemt patiënten nu wellicht optimistischer ten opzichte van eerdere jaren. Hoewel de tevredenheid over de bejegening van onze patiënten door de receptie ruim onze doelstelling behaalt, blijft dit een van onze belangrijke speerpunten. De resultaten in 2016 in verhouding tot eerdere enquetes gehouden in 2011, 2012 2015 zijn opgenomen in onderstaande tabel.
2. De doelstelling om minimaal 60% tevredenheid te scoren werd behaald op vrijwel alle onderzochte zorgonderdelen. Het meest tevreden zijn patiënten over de verleende zorg en het resultaat van de behandeling (respectievelijk 98% en 94%). Het minst tevreden zijn patiënten over de financiële kant van de zorg, namelijk de begrootte behandelkosten, de prijskwaliteitverhouding (beide 58% tevreden respondenten) en de vergoedingsmogelijkheden voor behandelingen in onze praktijk door de verzekeraar (46%).
3. De bekendheid met de webwinkel ragershop is iets verder afgenomen. Het helpt wellicht om bij het geven van mondhygiëne instructie patienten hierin wegwijs te maken.
.
Vragen |
2011 / 2012 / 2014 |
2016 |
|
|
Tevreden |
Tevreden |
|
De verleende zorg* |
98% |
98% |
|
Resultaat van de behandeling |
92% |
94% |
+2 |
Kostenspecificatie |
61% |
58% |
-3 |
Behandelkosten |
27% |
58% |
+31 |
Kostendekking verzekeraar |
31% |
46% |
+15 |
Openingstijden |
89% |
90% |
+1 |
Telefonische bereikbaarheid |
81% |
81% |
|
Telefonische bejegening |
88% |
82% |
-6 |
Bejegening aan de receptie |
99% |
80% |
-19 |
Flexibiliteit bij het maken van afspraken |
93% |
75% |
-18 |
Oplossen van afspraakwijzigingen |
82% |
84% |
+2 |
Bekendheid ragershop |
81% |
74% |
-7% |
Paropraktijk Utrecht viert dit jaar zijn 30-jarig jubileum. Al 30 jaar is onze praktijk toonaangevend in de parodontologie. Wat hebben we bereikt sinds de oprichting in 1989 en hoe zien wij de toekomst tegemoet?
De behandeling van parodontale problemen betreft het steunweefsel van uw tanden en kiezen. Dit vergt veel tijd van uw eigen tandarts. Daarom kunt u door uw tandarts naar ons worden doorverwezen.
"We streven continu naar beter. Betere zorg, betere communicatie, betere instrumenten en methodieken en nog meer kennis over de behandeling en professie."
Afspraak maken of
meer informatie:
T 030 287 05 60
balie@paropraktijk.nl
Bezoekadres:
Livingstonelaan 466
3526 JB UTRECHT
© 2000 paro•praktijk•utrecht • Algemene voorwaarden • Disclaimer • Privacyverklaring • Onze praktijk en corona
© 2000 - 2023 Paropraktijk | / realisatie: Arjen IJff & De Goudse Wolf